Sponsored content

Stip

Stip zoekt professionele geluksvogels

Lees verder 

Als jij professioneel geluksvogel wil worden en blijven, dan zit je bij Stip precies op je plek. Dit nog jonge bedrijf timmert hard aan de weg in hypothekenadviesland en zoekt geluksvogels die zich willen blijven ontwikkelen. Afgelopen december is Jeroen Cleverens gestart bij Stip met als taak heel veel geluksvogels te vinden en te binden aan het bedrijf. “We zijn gestart met een traineeship waarmee we iedereen een kans willen geven die in de financiële dienstverlening wil werken”, zegt Jeroen.  

 

Iedereen denkt bij een traineeship vooral aan jonge mensen. “Ja dat klopt”, lacht Jeroen, “maar wij staan open voor iedereen die ons mooie vak wil leren en daarvoor hoef je niet net uit de schoolbanken te komen. Je moet wel de vereiste diploma’s behalen. Dus dat moet je kunnen en willen en je moet er tijd en energie in steken. Als je dat wil, dan verzorgen wij de rest.”

Douwe van Zelm

Douwe Zelm, oprichter Stip: “Wij zijn ‘dag-bij’, ik hoor om mij heen dat dit best bijzonder is. Wij zitten daar echt heel strak op.”

Ontwikkelen zit in ons DNA

Douwe van Zelm, oprichter van Stip, schuift zijn stoel naar voren en begint enthousiast te praten. “Die wens om te ontwikkelen zit niet alleen in ons DNA, het is ook wat mensen aantrekt in ons bedrijf. Te vaak spreken we mensen die vastlopen bij hun huidige werkgever omdat daar alles te vaak bij het oude blijft. Daar knappen ze op af. Wij willen ons als bedrijf continu blijven ontwikkelen, maar vinden het ook heel belangrijk dat onze mensen zich continu ontwikkelen en doorgroeien. Wij hebben nu een fulltime trainer in dienst en elke week blokken we een dagdeel in onze agenda om een bepaald thema verder uit te diepen. Thema’s waarbij ook onze adviseurs aanhaken. We delen onze expertise met elkaar en leren op die manier van elkaar”, zegt Douwe.

Met elkaar doen

Ontwikkelen is één van de kernwaarden van het adviesbedrijf, de andere zijn eenvoud, betrouwbaar en samenwerken. “Met eenvoud bedoelen we dat we het voor iedereen zo eenvoudig mogelijk willen houden, ook voor klanten. Niemand is gebaat bij ingewikkelde processen”, zegt Douwe. “Betrouwbaar is ook een hele belangrijke. We doen wat we zeggen en we zeggen wat we doen. Wij zijn ‘dag-bij’, ik hoor om mij heen dat dit best bijzonder is. Wij zitten daar echt heel strak op. Dagelijks checken wij of de afspraken met klanten nagekomen zijn. We hebben misschien niet direct een antwoord, maar dan laten we de klant weten wanneer hij wel een antwoord krijgt en daar houden we ons dan ook aan.”

Samenwerken onderling op kantoor, maar ook met klanten en adviseurs. “We moeten het met elkaar doen. Dat betekent dat wij ‘tot het gaatje gaan’, maar we verwachten dan ook dat de adviseurs en hun klanten er ook alles aan doen om het proces soepel te laten verlopen. Als een klant te laks is, dan is het misschien niet de goede klant voor ons. Als een adviseur te laks is, hebben we een goed gesprek met elkaar.”

‘Iedereen denkt bij een traineeship vooral aan jonge mensen, wij staan open voor iedereen die ons mooie vak wil leren’

Jeroen Cleverens Stip Advies

Jeroen Cleverens: ““We zijn gestart met een traineeship waarmee we iedereen een kans willen geven die in de financiële dienstverlening wil werken. 

Stip op de horizon

“Wij willen klanten helpen om hun stip op de horizon te vinden en vervolgens die stip op de horizon bereikbaar maken”, zegt Jeroen. “Om dat te bewerkstelligen willen wij eind van het jaar onze processen zo strak ingericht hebben dat een adviseur fulltime kan adviseren en in een jaar tijd 120 klanten kan helpen. Dat hij dan nog steeds een 9.3 als cijfer krijgt en ’s nachts niet wakker ligt.”

Douwe is trots op dat gemiddelde cijfer van 9.3. “Voor een startend adviesbedrijf is dat echt een heel mooi cijfer. Wat wij willen is de adviseur volledig ontzorgen, dat hij zo efficiënt mogelijk kan werken, dat zijn agenda goed gevuld is en dat hij een hoger rendement haalt, maar wel op een relaxte manier.”

 

We willen groeien

Stip zoekt mensen. “Ja, wij willen eind dit jaar met veertig adviseurs samenwerken. Dat betekent ook dat we mensen nodig hebben voor onze IT en onze backoffice. We hebben Jeroen aangetrokken om voor een boost te zorgen. Dat gaat al goed. Op dit moment hebben we vijftien adviseurs. Per 1 april komen er drie bij en per mei sluiten nog eens twee tot vier adviseurs aan.” Bovendien oriënteert Stip zich ook op het adviseren van schadeverzekeringen. “We komen graag in gesprek met mensen die schadeverzekeringen in hun pakket hebben en met ons willen werken.”

 

Betere versie van onszelf

“Wij merken dat mensen voor ons kiezen omdat we groeien en ons continu ontwikkelen. We worden elke week een betere versie van onszelf. Ze kiezen ook voor ons omdat wij mensen in hun kracht zetten. Je leeft maar één keer. Een derde van de tijd slaap je, en de helft van je tijd ben je aan het werk. Dan moet je werk echt heel leuk zijn, dat is wat wij met elkaar willen neerzetten.”

Het is volgens Douwe niet heel ingewikkeld om nog steeds datzelfde leuke bedrijf te zijn als de omvang toeneemt. “Alles wat we doen, toetsen we aan onze kernwaarden. Wij zijn net en democratie. We bedenken iets, overleggen dat met het team en als we het allemaal leuk vinden gaan we het doen. Bovendien vraag ik bij onze periodieke evaluatiegesprekken altijd om zes dingen te noteren. Drie dingen die goed gaan en drie dingen die beter kunnen en waar je jezelf in wil ontwikkelen. Door gewoon goed te luisteren en ervoor open te staan, blijven mensen enthousiast.”

 

Dit artikel is gesponsord door Stip.

Kifid 

Stip

9/13
Loading ...