sponsored content



Digitalisering hypotheekproces van groter belang dan ooit

LEES VERDER 


Het is begin 2022 en corona lijkt gelukkig langzamerhand naar de achtergrond te bewegen. Terwijl de wereld gedurende meerdere lockdowns maanden achter elkaar stilstond, is de huizenmarkt ongenadig doorgedenderd. Als de afgelopen twee jaar de gemiddelde hypotheekintermediair iets geleerd hebben heeft, is het wel om serieus naar je digitale huishouding te kijken. Een artikel van Edsel de Graaf, commercieel directeur van ROMEO. 

Als je naar het aantal hypotheekaanvragen in de coronatijd kijkt, lijkt het alsof er nooit een wereldwijde crisis is geweest. Dat is goed nieuws voor de hypotheekintermediair, maar dat betekent niet dat er niks veranderd is in je dienstverlening. De wereld heeft tussen 2020 en 2022 meermaals face-to-face klantcontact een halt toegeroepen. Veel kantoren zijn en waren gedwongen zowel intern als in contact met de klant naar een nieuwe werkvorm te switchen, in sommige gevallen compleet digitaal of een hybride combinatie met face-to-face contact. Ook nu het einde van de coronatijd hopelijk nadert, lijken deze digitale en hybride werkvormen een vaste plek te hebben gevonden.  

 

Een gebrek aan goed gereedschap

De meeste kantoren die de taak opgelegd krijgen om de switch naar deze nieuwe werkvormen te maken, ontbreken de middelen om deze nieuwe werkvorm optimaal te ondersteunen. Een grotere vraag naar hypotheken terwijl je capaciteit gelimiteerd is, dwingt je immers om eens opnieuw naar je digitale huishouding te kijken. Om zowel op afstand als op kantoor je klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, moet je over de juiste tools beschikken. Denk bijvoorbeeld aan tools voor videobellen, het beheren van documenten en voor het behouden van overzicht in meerdere lopende dossiers.

 

Meestal worden dusdanige tools bij kantoren in het leven geroepen zodra de directe behoefte zich voordoet. Een Excel-sheet om klantgegevens en -statussen bij te houden, snel een Zoom account maken om de videobelafspraak te regelen en een nieuwe Outlook-map per klant om alle klantcommunicatie te groeperen. Dit soort systemen zijn doorgaans effectief op de korte termijn, maar verliezen hun kracht zodra je je dienstverlening op wilt schalen. Ofwel door met meer collega’s voor dezelfde klanten te werken, of door aan meerdere dossiers tegelijkertijd te werken.

 

Des te meer verschillende diensten je gebruikt, des te meer de klantreis versplintert, en des te groter de taak wordt om alle data actueel te houden. Het is dus niet alleen een kwestie van tools inzetten, maar een kwestie van de juiste tools inzetten. Tools die geen obstakel vormen en tijd kosten, maar juist tools die je versnellen en tijd besparen.

HD connect

Zo digitaliseer je jouw hypotheekproces

We willen je graag kennis laten maken met ons financiële platform Accelerate. Met deze applicatie stroomlijn je de klantreis, door alle onderdelen van de reis door één centraal punt te laten lopen. Je beschikt over actuele data en maakt van Accelerate jouw bron van waarheid. Met deze actuele data bespaar je tijd, voorkom je fouten en creëer je extra capaciteit om meer klanten te kunnen bedienen.

 

Dat is niet alleen winst voor jou, maar ook voor je klanten. Zij kunnen namelijk terecht op het klantportaal, jouw eigen digitale voordeur. Hier zien zij ten alle tijden wat er van ze verwacht wordt en wat de status van hun hypotheekaanvraag is. Ook kunnen ze hier documenten up- en downloaden, afspraken inzien, videobellen en nog veel meer.

 

Ook jij krijgt handige functionaliteiten om je werk makkelijker te maken. Denk aan de OTD-generator, waarmee je in slechts een paar kliks een volledige opdracht tot dienstverlening opstelt. Of de DocumentChecker, die automatisch stukken in een dossier controleert en vergelijkt om fouten te verminderen en tijd in het bemiddelingsproces te besparen. Zo houd je per dossier veel tijd over, tijd die besteed kan worden om je huidige klanten meer aandacht te geven, en verhoog je je capaciteit om meer klanten tegelijkertijd te kunnen bedienen. Al met al gaat je omzet omhoog, terwijl je kosten omlaaggaan. Dit allemaal zonder steeds uitstapjes te hoeven maken naar verschillende programma’s, maar juist allemaal op één plek.

 

De klantreis houdt echter niet op bij de notaris. De hypotheekintermediair van 2022 houdt zich bezig met proactief klantbeheer, om klanten ook na het afronden van de hypotheek bij te kunnen staan met relevante mogelijkheden, zoals op het gebied van oversluiten of de overlijdensrisicoverzekering. Door klantbeheer via Accelerate te integreren met de rest van je dienstverlening, profiteer je niet alleen optimaal van commerciële kansen maar zorg je ook nog eens dat je ten alle tijden aan je zorgplicht voldoet.  

Bezoek ons op de AM:dag en maak kans op waardevolle prijzen!

We verwelkomen je graag op onze stand tijdens de AM:dag, bij standnummer 8, om je te laten zien hoe je jouw hypotheekproces digitaliseert. Je kunt hier tevens meedoen aan een dartwedstrijd om maanden gratis Accelerate te winnen! 

 

Ben je niet aanwezig op de AM:dag? Ik ga graag met je in gesprek! Neem contact op via onze website accelerate.nl. Daarnaast kun je altijd op onze website gratis een vrijblijvende demo aanvragen.

 

 

Dit artikel is gesponsord door ROMEO.  



Edsel de Graaf

Edsel de Graaf, commercieel directeur van ROMEO


Brondata


ROMEO

7/13
Loading ...