Advertorial


Cas Verhage, commercieel directeur

‘Wij willen onze adviseurs nog meer van dienst zijn’

Nh1816 is al meer dan 200 jaar gevestigd aan de Dorpsstraat in het West-Friese Oudkarspel. Nh1816 Verzekeringen behoort tot een van de belangrijkste verzekeraars van particuliere risico's. Mensen verzekeren bij Nh1816 hun auto, huis of inboedel. Maar ook voor een doorlopende reis-, een ongevallen- of aansprakelijkheidsverzekering is Nh1816 de aangewezen verzekeraar. Nh1816 werkt met lokale adviseurs door het hele land.

Lees verder 

 D e schadeverzekeraar uit het West-Friese Oudkarspel weet steeds meer adviseurs aan zich te binden. “Je ziet dat door de consolidatie in de markt en daardoor het wegvallen van labels, adviseurs op zoek gaan naar andere partijen en daar profiteren wij ook van”, zegt commercieel directeur Cas Verhage. “Met ons nieuwe Business Support platform zijn wij al onze adviseurs nog beter van dienst op het gebied van lokale marketing & communicatie.”  

 

Hoge cijfers

Jaar in jaar uit scoort de schadeverzekeraar hoge cijfers in allerlei onderzoeken, waaronder recentelijk in het onderzoek van het Verbond van Verzekeraars ‘Verzekeraars in beeld’. Daaruit blijkt dat de verzekeraar sterk gestegen is qua klantwaardering. “Wij doen gewoon ons werk. Wij willen tevreden klanten en tevreden adviseurs. Dat bereiken we mede door onze operational excellence, met een goed geautomatiseerd systeem waar al jaren geen papier meer aan te pas komt en de VerzekeringApp om het allemaal nog makkelijker te maken. En je krijgt bij ons een mens aan de lijn. Je wordt gewoon geholpen en als ik zeg dat ik terugbel, bel ik ook terug. Daar zijn mensen dan verbaasd over, wij vinden dat normaal.”

‘Wij zien dat adviseurs ook meer willen uitstralen dan alleen het zijn van een verzekeringsadviseur’

 

Business Support

Om de adviseurs ook op het gebied van marketing nog meer te ondersteunen heeft Nh1816 een online platform (Business Support) ontwikkeld. “Het is een business platform voor de financieel adviseurs. Daarmee kunnen ze zelf aan de slag met allerlei marketingacties, zoals e-mail, nazorgscan, brochures et cetera. Met één druk op de knop krijgen ze zo’n brochure of leaflet in de eigen huisstijl. Wij bieden het aan en faciliteren het, ze moeten het uiteindelijk wel zelf doen. Het is in die zin ook niet gratis. Als zij een brochure willen laten drukken, dan kan dat bij een met ons samenwerkende partij of bij een eigen drukker, maar die drukkosten zijn wel voor eigen rekening”, zegt Verhage. “Wat wij willen met dit platform is de adviseur ondersteunen bij zijn lokale zichtbaarheid.” Het platform is sinds juni dit jaar in de lucht en maandelijks schalen we op. Het is niet voor iedere adviseur geschikt. Het moet namelijk aansluiten op je eigen doelstellingen en behoefte. Je zit zelf aan de knoppen. Op dit moment zijn er 150 adviseurs actief op het platform, in 2019 zullen dat er 300 zijn.

Nh1816 Verzekeringen_125

Maatschappelijk betrokken

Nog meer dan voorheen vindt de verzekeraar het belangrijk dat aangesloten adviseurs ook maatschappelijke betrokkenheid uitstralen. “Wij zien dat adviseurs ook meer willen uitstralen dan alleen het zijn van een verzekeringsadviseur. Wij investeren daarin en de financieel adviseurs ook. Het is belangrijk dat consumenten zien waar je voor staat en dat ze naar je toekomen en zeggen: wat goed dat je dit ook doet”, zegt Verhage.

‘Wij kiezen voor lokale zichtbaarheid’

 

 

Vanuit haar coöperatie ondersteunt Nh1816 zelf allerlei maatschappelijke initiatieven, maar ook de adviseurs kunnen aanvragen indienen. “Zo heb ik kortgeleden meegedaan met de Nightrun in Goes. Daarmee werd geld opgehaald voor stichting Jayden ten behoeve van onderzoek naar Neuroblastoom kinderkanker. Zes adviseurs uit Goes e.o. en wij als verzekeraar hebben daaraan meegewerkt. Mooi om te zien hoe deze zes adviseurs daarin samen optrokken. Het hele dorp was in rep en roer en het was een prachtige ervaring.”  

 

Binnen het nieuwe Business Support platform kunnen adviseurs complete communicatieplannen, checklists, persberichten en bijvoorbeeld social mediaberichten vinden om zo’n event te ondersteunen. “En natuurlijk kunnen ze ons benaderen om mee te denken.

 

Gelijk speelveld

Verhage is lid van de Commissie Distributie van het Verbond van Verzekeraars en een warm pleitbezorger voor een gelijk speelveld binnen de verzekeringsbranche. Over het in zijn ogen onzalige voorstel voor actieve transparantie heeft hij geen goed woord over. “Het is een zelfbedacht probleem. Geen idee of het voorstel het gaat halen, maar als we mee moeten doen, moet het ook voor iedereen gelden. Dus ook voor een partij als Independer en voor directwriters. De klant zit er bovendien niet op te wachten. Maar mijn mening is genoegzaam bekend”, lacht hij.  

‘Wij bellen terug als we dat zeggen’

 

 

Innovatie

“Ik vind het belangrijk om alle nieuwe technologische ontwikkelingen te volgen en te bepalen als iets op de markt komt of het voor ons bruikbaar is. Wij hebben het licht niet uitgevonden, maar we gebruiken het wel”, zegt Verhage. “Natuurlijjk kijken wij bijvoorbeeld ook naar chatbots. Het moet echter wel waarde toevoegen. Een chatbot zal de adviseur niet gaan vervangen, maar kan wel degelijk ondersteunen. Ontwikkelingen zoals de Watson van IBM vind ik heel interessant en volg ik op de voet, evenals blockchain. Op dit moment zie ik geen disruptieve innovaties binnen de verzekeringsbranche en ik zie vooralsnog ook geen spelers die de hele markt zullen overnemen.”

Interview Enno Wiertsema (Adfiz)

Nh1816 Verzekeringen

10/16
Klik op het menu voor inhoud en andere functies.

Gebruik de pijlen aan de zijkant om door het magazine te bladeren.
Loading ...