Sponsored content

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Peter van der Linde (directeur Hypotheken & Kredieten):
“Onze adviseurs kennen hun klanten goed en onderzoeken wat ze echt nodig hebben. Dat zien wij ook terug in het dashboard van de geldverstrekkers.

We hebben een gezonde portefeuille.”

‘Kredieten aanvragen, is klanten verantwoord blij maken’

 

Mensen blij maken omdat je een verantwoord krediet kunt verstrekken en zij daardoor hun wensen kunnen vervullen. Dat is wat volgens Tessa Wisman (40), medewerker kredieten bij VKG, haar werk zo leuk maakt.
Marcel Bernhards (53), eigenaar van Bernhards Financieel Advies, kan dat alleen maar beamen. “Het klopt, kredieten aanvragen via VKG geeft mij als adviseur veel voldoening.”

Lees verder 

De pay-off van serviceprovider VKG luidt: Energie achter financiële rust. “Daar hebben we best lang over nagedacht”, vertelt Peter van der Linde, directeur Hypotheken & Kredieten. “Wij zijn van mening dat iedereen rustig moet kunnen slapen, zonder zich zorgen te maken over financiële risico’s. Daarom zetten wij ons in voor een Nederland met altijd en overal een deskundige adviseur. De adviseurs die met ons samenwerken zijn lokaal en in de regio bekend. Zij kennen hun klanten goed, weten wat er speelt en brengen met een gerust hart die klant bij ons naar binnen. Voor ons een reden om de adviseur zo optimaal mogelijk te faciliteren, ook met online tools”, zegt Van der Linde. “De klant zoekt steeds meer online zijn weg. Via onze website zorgen wij ervoor dat hij dan toch bij de lokale adviseur terecht komt. Ook voor een krediet.”

Samenwerking is fijn

Bernhards van het gelijknamige advieskantoor in Den Ham is al een fors aantal jaren verbonden aan VKG. “De ondersteuning vanuit VKG is steeds beter en vooral het persoonlijk contact heel goed. Bracht ik voorheen vooral verzekeringen onder bij VKG, sinds ik met Tessa in contact ben gekomen, breng ik ook bijna alle kredietaanvragen bij ze onder.” Bernhards brengt gemiddeld één keer per week een krediet onder bij VKG. “We zitten echt samen op de stoel, waarbij Tessa mij veel werk uit handen neemt, met uitzondering van het advies, en wij bij de geldverstrekker een kant en klare aanvraag kunnen indienen.” Tessa vult aan: “Ik vul de adviseur aan. Wat mij betreft mag Marcel de bemiddeling aan ons overdragen. Weliswaar hebben wij geen klantcontact, maar ik zorg ervoor dat ik alles heb uitgezocht en goed heb doorgevraagd bij de geldverstrekker wat deze allemaal nodig heeft voor een akkoord. Pas als ik alles in kaart heb, kom ik terug bij Marcel zodat hij de juiste stukken bij de klant kan opvragen.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tessa Wisman: “Wij willen adviseurs aan ons binden en de snelheid waarmee wij kunnen leveren is daarbij van grote waarde.”

‘Snelheid is key’

Kredietaanvraag snel afhandelen

Bernhards en Wisman zijn het erover eens. Een kredietaanvraag wil je zo snel mogelijk afhandelen en in orde maken. “In het mooiste geval krijgen we ’s morgens de aanvraag en staat het geld ’s middags al op de rekening van de klant”, zegt Wisman. “In ieder geval moet het de volgende dag geregeld zijn. Dat is absoluut onze onderscheidende en toegevoegde waarde ten opzichte van andere partijen.”
Bernhards: “Ik heb voornamelijk totaalklanten en de meeste kredietaanvragen zijn voor de particulier, maar er zijn zeker ook zakelijke kredieten. Als we de aanvraag namens de klant hebben ingediend bij VKG, geeft Tessa vanuit haar expertise aan of zij denkt dat de kredietaanvraag kans van slagen heeft. Dan dient zij de aanvraag in bij meerdere geldverstrekkers. Dat gaat echt super.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marcel Bernhards: “Kwaliteit, snelheid en de fijne samenwerking bieden veel toegevoegde waarde voor mijn klant. De tools zijn belangrijk voor de ondersteuning.”

Slimme tools

Voorheen kende VKG een toetstool voor het maximaal te lenen bedrag. “Per 1 april zijn de nieuwe leennormen actief en ondersteunen wij onze adviseurs met een nieuwe rekentool, waarbij duidelijk wordt wat het maximale verantwoorde bedrag is om te lenen. Het VKM (verantwoord krediet maximum) wordt berekend op basis van de norm die door de NVB jaarlijks wordt opgesteld”, vertelt Van der Linde. “Wij willen het leven van adviseurs zo makkelijk mogelijk maken. Reden om de aanvraagmodule ook aan te passen en nog eenvoudiger te maken. Daar besparen Marcel en zijn collega’s nu echt veel tijd mee. Uiteraard beoordeelt de adviseur of een krediet inderdaad een goede oplossing is voor de klant. Verder zijn we bezig om een ‘Mijn Kredietomgeving’ uit te rollen. Adviseurs hebben dan overzicht van de aanbiedingen en andere mogelijkheden, waardoor zij per contract alles kunnen bekijken en eventueel kunnen aanpassen.”

Inspelen op ontwikkelingen

Steeds meer mensen vragen een persoonlijke lening aan voor woningverbetering, een auto of hun interieur, constateren Wisman en Van der Linde. “We zien een duidelijke verschuiving van doorlopend krediet naar een persoonlijke lening. Bij een doorlopend krediet heb je drie jaar lang een opnamefaciliteit, daarna is er een blokkade. Bij de persoonlijke lening zijn doel van de lening en de looptijd van de lening min of meer gelijk. Sinds kort hebben we een nieuwe partij, die wij er zelf ook graag bij wilde hebben voor groene leningen. Dat is Greenloans”, zegt Van der Linde. “Wij kijken of het toegevoegde waarde heeft voor ons en zitten adviseurs erop te wachten. Zo hebben we nu ook een Premium variant, een goed product met een mooie rente. Zo kunnen we de adviseur en zijn klant nog beter van dienst zijn. Klanten hebben de neiging te shoppen voor een zo laag mogelijke rente. Daar kunnen we nu op inspelen als dat voor de klant de juiste keuze is.”  

 

Dit artikel is gesponsord door VKG.

AMdag

VKG

6/12
Loading ...