Sponsored content

Rob Kerssens:

'Wij bieden adviseurs een breed aanbod en efficiënte afhandeling'

 

VKG is het verlengstuk voor de adviseur, de extra medewerker die altijd klaarstaat om adviseurs te helpen hun klanten financiële rust te bieden. “Met alles wat wij in huis hebben aan producten en financiële diensten, zijn wij eigenlijk de tolk die de vertaalslag maakt naar de adviseur.”

Lees verder 
Rob Kerssens

Rob Kerssens: “Wij lanceren een nieuw pakket met optimaal gemak voor klant en adviseur.”

 Aan het woord is Rob Kerssens, Specialist Portefeuille en Product Management. “Het is voor ons heel belangrijk om goed te luisteren naar de adviseur. Wat zijn de behoeften en wensen en hoe kunnen wij dat zo goed mogelijk vertalen naar onze dienstverlening en de producten die we aanbieden. Dat is continu ons streven”, zegt Kerssens.

 

Ondernemerschap

“Dat maakt het werken bij VKG ook meteen zo leuk. Het is een kleine, platte organisatie, met korte lijnen en waar je snel kunt schakelen. Je kunt nog lekker ondernemen samen met je collega’s. Als wij een nieuw product ontwikkelen, dan kan het ook snel. Dat is voor mij als productontwikkelaar echt heel fijn werken.”

 

Breed aanbod

Met de TotaalOpvangPolis voor de particuliere markt en de BedrijvenOpvangPolis voor de zakelijke markt, heeft VKG een breed aanbod waar de adviseurs gebruik van kunnen maken. “Alle verzekeringen die we in volmacht hebben zijn online met elkaar te vergelijken en op alle mogelijke manieren te combineren. Wij horen dat adviseurs onze digitale tooling als efficiënt ervaren. Het bespaart ze tijd.”

Voor de zakelijke markt beschikt VKG ook nog over de Zakelijke Offerte Module. “Alles wat bijzonder is en niet standaard, kan daarmee aangevraagd worden. Dat komt terecht bij onze acceptanten die daarvoor een goede verzekeringsoplossing voorstellen.”

 

Bijzondere polissen

VKG heeft een eigen VKG Bouw Polis ontwikkeld. “Dat product biedt een oplossing voor de drie belangrijke bouwrisico’s: namelijk een Aansprakelijkheidsverzekering voor Bedrijven (AVB), een CAR-verzekering (constructieverzekering) en een Ontwerpverzekering. Het is geen totaal propositie maar een losstaand product dat door een combinatie van premie en kenmerken, zoals Loss Adjusting, heel interessant is voor ondernemers in de bouw.”

Een andere bijzonderheid is dat ANAC sinds kort onderdeel is van VKG. Deze organisatie heeft onder andere een online aanvraagstraat die helemaal is afgestemd op autodealerproposities. “Verder heeft VKG nog speciale proposities voor Automotive, Recreatie en Zorg. Wij bieden slimme oplossingen voor verschillende klantgroepen.”

Adviseurs helpen digitaliseren

VKG maakt het de aangesloten adviseurs ook makkelijk met efficiënte digitale webmodules. “De adviseur kan onze webmodules op zijn eigen website zetten. De klant heeft de mogelijkheid alles zelf in te vullen. De adviseur controleert de offerteaanvraag en zet het door naar ons. De klant kan de aanvraag 24/7 doen en de adviseur kan het na de beoordeling eenvoudig doorzetten naar VKG.”

Adviseurs kunnen ook de digitale polismap beschikbaar stellen aan hun klanten. “Alles wat via VKG loopt is daarin beschikbaar. Klanten kunnen alle polisgegevens inzien, schades melden en openstaande facturen raadplegen en betalen. Alle data is dus gecentraliseerd. De klant zit digitaal aan het stuur en wij ontzorgen adviseurs in het administratieve proces. We optimaliseren de digitale polismap continu.”


Klant moet zich herkennen

in het product’


Ontwikkelingen in de branche

VKG volgt de ontwikkelingen in de financiële dienstverlening nauwgezet en probeert waar mogelijk het productaanbod aan te passen en te optimaliseren. “Wat iedereen ziet is dat verzekeraars steeds meer standaardiseren in hun productaanbod. Wordt een risico bijzonder dan past het al snel niet meer. Adviseurs vallen dan met zo’n risico tussen wal en schip. Dan is het mooi dat wij zo’n risico vaak op de assurantiebeurs kunnen onderbrengen.

 

Product moet weer passen

Verzekeraars hebben de neiging, mede onder invloed van regels op het gebied van productontwikkeling, om met één product een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken. Hierdoor zijn producten veel generieker geworden. Wij vragen ons af hoe je iets kunt ontwikkelen waarin een specifieke doelgroep zich herkent. ‘Alles modulair aanbieden’ is ook zo’n trend. Leuk, maar als een bepaalde module niet zo in trek is dan wordt deze wel heel duur. Wij lanceren binnenkort een nieuw pakket voor een specifieke doelgroep”, zegt Kerssens. “Met optimaal gemak voor klant en adviseur.”

 

Dit artikel is gesponsord door VKG.

AM Top 100

VKG

4/12
Loading ...