De cijfers zijn schokkend: ruim twee derde van de Nederlandse consumenten haakt af wanneer ze online een aanvraag doen voor een financieel product. Europees onderzoek van leverancier van digital identity-oplossingen Signicat levert dit gegeven op. De onboarding duurt te lang en er moeten te veel persoonlijke gegevens worden ingevuld, zijn veelgehoorde klachten.
Het aantal afhakers lag met 69 procent niet eerder zo hoog. “Het recordaantal afhakers moet een wake-upcall zijn voor de financiële sector”, zegt Thijs Vink, chief Central and Southern Europe bij Signicat. Volgens hem zijn de processen voor de identiteitscontrole vaak niet ontwikkeld voor het digitale tijdperk en sluiten deze niet aan bij lokale marktomstandigheden. “Dat gaat ten koste van de gebruikerservaring.” Respondenten noemen de te lange duur van het aanvraagproces als een van belangrijkste redenen om af te haken. Ook verwarrend taalgebruik tijdens de aanvraag werkt averechts. Daarnaast vinden respondenten het vervelend als ze alsnog naar het filiaal moeten en ze verplicht zijn informatie per post te sturen.
We zien dat je een verouderde browser hebt. Eentje die niet goed om kan gaan met HTML5.
Dit magazine is gemaakt met Magzmaker, het online magazine cms, dat gebruik maakt van moderne technieken gebaseerd op HTML5. We hopen we dat je de laatste versie van Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox kunt installeren. Dat zijn browsers waarmee je dit magazine probleemloos kunt bekijken.
Download de laatste versie van Internet Explorer hier.
Download de laatste versie van Firefox hier.
Download de laatste versie van Chrome hier.