Hoe zorg ik dat klanten over mijn merk praten in plaats van over personen?

Mond-tot-mondreclame in het hypotheekadvies gaat meestal over een adviseur en niet over een merk. Moet je nu zorgen dat klanten gaan praten over je (hypotheekadvies)merk in plaats van over personen? Of juist niet? Daan van Baarsen, manager Marketing en Business Development bij Vixx geeft antwoord op deze vraag.

Lees verder 

“Goede vraag en ontzettend relevant om waarde te creëren binnen je organisatie. Merkbekendheid en -loyaliteit zorgen namelijk organisch voor meer terugkerende en nieuwe business. Het begint door je bewust te zijn van het merk en het belangrijk te maken. Laat het leidend zijn in wat je doet en je aanbod overstijgen. Mensen gaan over een merk praten als het hen raakt. De kern is een onderscheidende en authentieke visie. Daarmee raak je mensen in deze overprikkelde samenleving en kun je ze binden op emotie. Die connectie is veel sterker dan een relatie gebaseerd op meer concurrentiegevoelige zaken zoals prijs. Je merk is mensenwerk. Het gaat minder om wat je doet, maar met je merk ben je onderscheidend in het hoe en – belangrijker nog – waarom je klanten helpt.

‘Mensen gaan over een merk praten als het hen raakt’

Bepaal je merk dus op het raakvlak van de mensen in je organisatie, trends in de samenleving en de behoeften van je doelgroep. Koppel vervolgens de commercie. Zodra de merkvisie staat, is het essentieel dat deze binnen de totale organisatie wordt gedragen. Verwerk de merkvisie vervolgens in de bedrijfsvoering op alle lagen. Van het aanbod tot personeelswerving, hoe adviseurs met relaties omgaan en de (marketing) communicatie. Zo overstijgt het merk het aanbod en bind je mensen die bij je passen.”

Ook Jorgen Beek van Bureau Beek en Frank Blokker, commercieel directeur bij CMIS Franchise geven antwoord op deze vraag op Amweb.

Probeer AM


Hypotheekmerken

10/11
Loading ...