ADVERTORIAL

Onafhankelijk adviseren en succesvol ondernemen met Nedasco

IN EEN ZAKELIJKE MARKT

Ook het komende jaar wil Nedasco zich focussen op de zakelijke markt. Daarover zegt algemeen directeur van Nedasco, Tim Schoonbergen, het volgende: “Wij zijn afhankelijk van financieel adviseurs. Zij kunnen vooral op de zakelijke markt het verschil maken. Daar zien wij dan ook de meeste kansen om de financieel adviseur bij te staan.”

Lees verder 

Tim Schoonbergen

Bewezen resultaat op inkomen

Op het gebied van inkomen heeft Nedasco het al bewezen: zij zijn in staat om met efficiency en productkeuze het verschil te maken. De afdeling inkomen van Nedasco loopt al een paar jaar aan kop met goede tooling en de aanvullende diensten ArboNext en Be Suitable. Tel daar de hoogopgeleide mensen, het gemak, de snelheid, korte wachttijden en het feit dat een financieel adviseur binnen 24 uur een offerte heeft bij op en de conclusie is: daar zit het wel goed.

 

 “We zijn bij inkomen begonnen met één product (eigen pakket) en op een gegeven moment merkten we dat we veel meer moesten bieden. Dat heeft geleid tot een enorme groei in ons inkomen productaanbod en de afname daarvan. Dit succes willen we meenemen naar schade zakelijk” , aldus Tim.

 

Inkomen succes meenemen naar schade zakelijk

Het ontwikkelen van een goede, zakelijke tool is, mede door de complexiteit, waar Nedasco zich voorlopig op wil focussen bij schade zakelijk. Tim zegt daarover:  “We zijn al een tijd bezig met de juiste tooling voor schade zakelijk, maar het is complex om de markt op een goede en efficiënte manier te vertalen naar een tool/berekening”, zegt Tim.

Nedasco_359

Arno van Norden, manager schadeverzekeringen, knikt: “Vroeger had je alleen een postcode, verzekerde som en hoedanigheid nodig en dan kwam je al ver met het afsluiten van een zakelijke verzekering. Tegenwoordig willen verzekeraars risico’s veel beter in kunnen schatten. Daarom willen zij daar ook steeds meer vragen over stellen. En die vragen moeten in de tooling worden verwerkt. Elke verzekeraar stelt hier andere eisen aan, wat het ontzettend complex maakt”.

 

“Als je ziet waaraan de financieel adviseur nu de meeste behoefte heeft, dan is dat toegang tot de verzekeringsmarkt en het efficiënt verlopen daarvan. Daarna kunnen we het hebben over verdere uitbreiding van ons aanbod. Zoals we met Markel hebben gedaan in 2020. Het vormgeven van extra dienstverlening komt vervolgens ook”. Het plan van Nedasco is om samen met haar klanten in 2021 te bekijken wát die extra dienstverlening dan moet worden.

 

Nedasco is ervan overtuigd dat ze ook op andere vlakken nog meer toegevoegde waarde moet gaan bieden. “In het begin van de coronatijd was er veel vraag naar om tijdelijk een extra of nieuwe hoedanigheid aan te tekenen op de polis. Een logische vraag, want ondernemers gingen (tijdelijk) ander werk doen of kregen een andere invulling van hun tijd. Hoe ga je daar als serviceprovider mee om? Wordt dat flexibel? Wij kunnen als Nedasco invloed uitoefenen op verzekeraars als het gaat om dit soort vraagstukken. Meer kennis-sessies, discussies en de financieel adviseurs erbij betrekken. Niet alleen uitleggen, maar ook actief meedenken hoe we op de juiste manier tussen verzekeraar en intermediair kunnen gaan staan”, zegt Arno.

Visie op toekomst schade zakelijk

Over de toekomst van schade zakelijk en Nedasco zegt Arno het volgende: “We moeten een one-stop-shop worden. Daarom zijn we begin 2020 gestart met het opzetten van een beurskanaal. Wat niet in volmacht kan, wordt maatwerk en moet op een andere manier afgedekt worden. Hetzij via het beurskanaal, hetzij provinciaal. Onze specialisten kijken dan waar het risico het beste is afgedekt. Zowel voor zakelijk als particulier. Als dat staat, is het cirkeltje rond voor one-stop-shop. Dan kan elke tussenpersoon via ons de beste oplossing krijgen.” 

Tim Schoonbergen beaamt de gedachte van Arno: “We willen af van de gedachte dat je alleen bij ons terecht kunt als iets in volmacht kan. De financieel adviseur moet altijd bij ons terecht kunnen en zeker weten dat zijn probleem wordt opgelost.”

 

Meer dan alleen verzekeringen

Bij Nedasco kan de financieel adviseur terecht voor meer dan alleen verzekeringen. Daarover zegt Tim:Wij bieden het persoonlijke contact dat je bij verzekeraars niet snel gaat vinden. We willen weten wat een adviseur bezighoudt, zodat onze specialisten kunnen meedenken. Over verzekeringsvragen, maar ook ondernemerszaken. We zetten graag dat stapje extra.” 

 

Belang van goed personeel

Alle ontwikkelingen vragen veel van de medewerkers van Nedasco. Daarom investeert Nedasco constant in haar mensen en het vinden van goed personeel. Voor dat laatste gaan ze in 2021 een recruiter aannemen. Aan hem of haar de taak om het juiste personeel te vinden en kritisch te kijken naar het behouden van de huidige werknemers."

 

Schade particulier ook belangrijk

De ambitie van Nedasco zit in schade zakelijk, maar schade particulier blijft ook een zeer belangrijk onderdeel van hun propositie. Nedasco biedt ruim 140 verschillende producten aan om digitaal te vergelijken en sluiten. Binnen enkele seconden vindt hierop acceptatie plaats en de mutatie verloopt ook volledig geautomatiseerd.

 

Ondernemer naast ondernemer

Een belangrijk credo van Nedasco is: ondernemer naast ondernemer. In 2021 blijven ze zich daar hard voor maken. “Er is veel vraag naar sparringpartners. Mensen die luisteren naar de vraag van een financieel adviseur, de risico’s begrijpen en strategisch meedenken over de portefeuille. We willen daarin naast de financieel adviseur staan. In 2021 meer vakinhoudelijk dan nu. Wij zijn er om samen met de adviseur de risico’s in kaart te brengen en inzichtelijk te maken wat voor oplossingen daarbij mogelijk zijn”, zegt Arno. 

“De ondernemer wil iemand naast zich die risico’s in kaart brengt. Dit doet de adviseur en wij helpen hem daarbij, zo goed mogelijk”, sluit Tim af.

 

Dit artikel is gesponsord door Nedasco. 

Woonnu

Nedasco

11/16
Loading ...